Aktualnosti

FIC webinar: Najveći izazovi nove školske godine

FIC je jučer zajedno sa svojim partnerima održao stručni webinar na temu “Najveći izazovi za narednu školsku godinu”. Inicijator sastanka bio je prof.dr Refik Šećibović, a na panelu kome je prisustvovalo ukupno 80 učesnika iz čitave regije, govorili su:1. Blaženka Divjak2. Aleksandar Baucal3. Biljana Maslovaric4. Zoran Milojević5. Refik ŠećibovićPanel je moderirao g. Srđan Verbić. Ovaj stručni webinar potvrdio je kompleksnost problema povratka djece u škole, koje zasigurno više nikada neće biti iste. Gđa. Divjak, kao bivša ministrica obrazovanja u Vladi Republike Hrvatske istakla je nekoliko ključnih elementa za održivost školovanja u neizvjesno vrijeme, a to su: -Strateško planiranje-Oprema i infrastruktura-Edukacija-Nove metode vrednovanjaDecentralizacija obrazovanja je model kome se treba težiti u budućnost i čemu se apsolutno moramo posvetiti, a ona se sastoji od tri osnovna stuba: dostupnost obrazovanja, osiguranje kvaliteta i demokratizacija, kako je navela gđa. Biljana Maslovaric.Inicijator webinara prof.dr Refik Šećibović istakao je da su problemi uglavnom prebačeni na teret nastavnika i učenika, a da roditelji nisu niti adekvatno obaviješteni, a ni uključeni u sistem. Činjenica je da škole, a samim tim i odjeljenja kao zajednice trenutno ne mogu normalno funkcionisati. Dakle, da bi ova zajednica počela da funkcioniše moramo razmišljati o četiri stvari, a to su sigurnost, odgovornost, fleksibilnost i inovativnost. Kada je u pitanju online nastava, posebnu pažnju vrijedi posvetiti djeci koja dolaze iz marginalizovanih grupa. Gđa. Sonja Licht iz Beogradskog fonda za političku izuzetnost navela je kako je poražavajući podatak da 20% djece u Srbiji nema pristup internetu ni računaru, čime svako peto dijete u slučaju prebacivanja na online nastavu ostaje van sistema. Uz sve navedeno posebno je pitanje strukovnih škola, kojima je praktična nastava neophodna, pod ovim okolnostima vrlo je upitno njeno održavanje. Na kraju veliki pritisak osjećaju roditelji, od kojih se očekuje da za svoju djecu donose odluke i istovremeno opravdaju poslodavcima eventualne izostanke sa posla, kako bi se pobrinuli za sve ono što države i sistem od njih očekuju u obrazovanju svoje djece.